mollinslykke.blogg.se

Nybörjarblogg om det som står mig nära, måleri, inredning, hantverk eller snarare diy i olika former! Hoppas att jag kan inspirera någon i den ädla konsten att tro att själv är bäste dräng :)))

En sydd sak till

Publicerad 2014-12-20 19:21:31 i DIY,

Estrid Eriksson har designat tyget svart elefant för svenskt tenn. Jag budade hem en tygremsa av tyget för att sy små gardiner till stugan. Kvar blev en liten snutt tyg. Det är ju ett dyrt fint tyg i linne... Så jag var tvungen att fundera en stund... Baltazar.... Går och går ( nåja... Sitter och sitter) och pling! 

En mininessesär!


Bra att ha! Mönstret surfade jag fram. 

När jag ändå var i sytagen fick det även bli ett set till minstingen.

Trikåtyg fanns redan inköpt, mudd likaså. På sybloggar har jag fått jättevärdefulla tips på hur man syr i trikå på vanlig symaskin. Det går och resultatet blir bra! Zigsag och lös pressarfot är tricket!


Dessa mönster är från ottobre, fast överdelen modifierad ....//
Lycka till med symaskinen! //mollinslykke

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela