mollinslykke.blogg.se

Nybörjarblogg om det som står mig nära, måleri, inredning, hantverk eller snarare diy i olika former! Hoppas att jag kan inspirera någon i den ädla konsten att tro att själv är bäste dräng :)))

När jag utforskade stugan, och hittade en skatt

Publicerad 2014-12-21 13:21:57 i Fynd, Före och efter, Huset i stan, Sommarhus,

Nja... I alla fall nästan..

I stugan finns en väggfast säng, döm om min förvåning när jag lyfte på madrassen och såg att det fanns en lucka därunder .

Med darrande händer lyfte jag luckan och kikade in. Det första jag såg var gamla tapetrullar och spindelväv, här övervägde jag att stänga och aldrig  öppna igen ... Men så kom jag på!!! Dammsugaren!!! ( från 40-talet) ... Fram och damm och diverse ryggböj senare vågade jag sticka ner händerna. Och javisst... Där nere låg två lampor längst in under madrassen !

De här:

Troligen passade de inte längre in när 70-talets orangea era härjade , bort skulle 50-talets mässing och bakåtsträvande design , fram med det skojiga och rejäla!

Tur för mig att de valde att spara dem istället för att slänga dem!

Efter lite puts och en del överväganden åkte lampskärmen av till förmån för en ny , och i mitt tycke ganska dyr ( 189kr) lampskärm från Claes Olsson . 

Jag gillar just nu all metall, både zink , koppar, mässing... Svart smide däremot har jag längre bak på önskelistan just nu.

Så här blev den:




Hänger just nu i vardagsrummet och förgyller mina kvällar i väntan på tomten 🎅...

Hoppas att du också hittar en skattgömma som du kan ösa ur! //mollinslykke



Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela