mollinslykke.blogg.se

Nybörjarblogg om det som står mig nära, måleri, inredning, hantverk eller snarare diy i olika former! Hoppas att jag kan inspirera någon i den ädla konsten att tro att själv är bäste dräng :)))

Sy sy sy

Publicerad 2014-12-20 19:10:21 i DIY,

Sytt var det här.

Tyg från ikea ( eller som jag ser i andra bloggar , "det stora varuhuset"... En tillfällig kollektion som jag redan glömt namnet på...


En påsgömma till köket i sommarstugan är bra att ha har jag bestämt mig för. Det är superlätt att göra. Klipp till ett rör i valfri längd, sy ihop, vik in både uppe och nere och sy en kanal ( lämna en öppning för gummiband) , trä i gummibandet och drag åt, sy fast en tamp att hänga upp den i. Tada!

Kuddfodral modell lyx.

I samma tyg som påsgömman fick det också bli två kuddfodral. Extra lyx med passpertout runt i samma tyg. 


Fattas bara innerkuddar :))).

XXX



Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela